Competitivitatea unei economii nu poate fi redusă doar la PIB și productivitate, deoarece întreprinderile trebuie să facă față și dimensiunilor politice, sociale și culturale. Prin urmare, guvernele trebuie să asigure un mediu caracterizat de infrastructuri, instituții și politici eficiente care să încurajeze crearea de valoare durabilă de către întreprinderi.
Anuarul realizat de International Institute for Management Development (Lausanne, Elveția) oferă o acoperire extinsă a 64 de economii, alese pe baza disponibilității unor statistici internaționale comparabile și a colaborării cu institutele partenere locale, care contribuie la colectarea datelor de sondaj și se asigură că toate datele sunt fiabile, exacte și cât mai actuale posibil.
Clasamentul mondial al competitivității se bazează pe 336 de criterii de competitivitate selectate în urma unor cercetări cuprinzătoare care utilizează literatura economică, surse internaționale, naționale și regionale, precum și feedback din partea comunității de afaceri, a agențiilor guvernamentale și a mediului academic. Criteriile sunt revizuite și actualizate în mod regulat, pe măsură ce noi teorii, cercetări și date devin disponibile și pe măsură ce economia mondială evoluează.
Comentarii
Trimiteți un comentariu